Toto však praví dále: Láska ať se nestará o moudrost, dosti na tom, že se nejvyšší moudrost stará o lásku- neboť láska je základem vší moudrosti. Hleďte, to lze již opět tížeji v nejvnitřnější hloubce pochopit. Dále: Život ať se netáže na den smrti- neboť smrt se již postará o svůj den, vám však ať postačí den života. Hleďte,to je již mnohem hlubší.
Chceme však ještě hlouběji vniknout a tu to zní: Nepalte olej v lampě za dne, neboť den má své světlo, ale v noci nedejte oleji dojít a trapte své srdce svitem lampy, aby v něm nezhaslo světlo k dni života.Hleďte, oč mnohem hlubší a těžší je již opět tento smysl,avšak jen pojďme ještě poněkud dále přijde to již ještě lépe a zní to tedy: Svobodné slovo ať nehledá svou podstatu, neboť slovo a podstata jsou jedno, jestiť beztoho každému slovu jeho podstata vlastní,- Chápete toto v plnosti, To asi těžko !
Avšak jen poslyšte ještě dále. Dar je správný, je-li dárce moudrým dárcem, nestarejte se tedy o dar, nýbrž o dárce: neboť dárcem se posvěcuje dar. Hleďte, to jest již opět mnohem hlubší. Podám vám však ještě hlubší smysl, abyste z toho uzřeli nekonečnou hlubinu, která vězí v tomto textu a tak tedy ještě poslyšte, neboť zní to dále takto:
Nechtějte být soudci na velkém kole nekonečnosti, neboť dost na tom,že je jen jeden věčný Soudce- vám je však dáno zvláštní kolo, hleďte,aby zůstávalo v koleji života!
Hleďte, takto skrývá u těchto textů vždy jeden smysl druhý smysl dále do nekonečna a každý odhalený smysl má opět v sobě, to jest o sobě opět nekonečno, proto se takový text může právem nazvat těžko pochopitelným, protože jeho náplň je nekonečná.
Z toho se však může právě také poznávat čistá božskost a velká důležitost takových textů, neboť skrývají v sobě nekonečno. Proto nepovažujte také ani snadné texty za snadné, neboť čím se smysl litery vyjadřuje otevřeněji, tím hlubší je smysl duchovně-nebeský, proto ať se však také tyto texty zkoumají co nejpečlivěji i podle smyslu litery, aby se jimi stal duch živý pro hlubiny nebes. – O tomto velmi dobře uvažujte a Kdo je Ten, jenž vám toto skrze sluhu radí! Amen.
Chceme však ještě hlouběji vniknout a tu to zní: Nepalte olej v lampě za dne, neboť den má své světlo, ale v noci nedejte oleji dojít a trapte své srdce svitem lampy, aby v něm nezhaslo světlo k dni života.Hleďte, oč mnohem hlubší a těžší je již opět tento smysl,avšak jen pojďme ještě poněkud dále přijde to již ještě lépe a zní to tedy: Svobodné slovo ať nehledá svou podstatu, neboť slovo a podstata jsou jedno, jestiť beztoho každému slovu jeho podstata vlastní,- Chápete toto v plnosti, To asi těžko !
Avšak jen poslyšte ještě dále. Dar je správný, je-li dárce moudrým dárcem, nestarejte se tedy o dar, nýbrž o dárce: neboť dárcem se posvěcuje dar. Hleďte, to jest již opět mnohem hlubší. Podám vám však ještě hlubší smysl, abyste z toho uzřeli nekonečnou hlubinu, která vězí v tomto textu a tak tedy ještě poslyšte, neboť zní to dále takto:
Nechtějte být soudci na velkém kole nekonečnosti, neboť dost na tom,že je jen jeden věčný Soudce- vám je však dáno zvláštní kolo, hleďte,aby zůstávalo v koleji života!
Hleďte, takto skrývá u těchto textů vždy jeden smysl druhý smysl dále do nekonečna a každý odhalený smysl má opět v sobě, to jest o sobě opět nekonečno, proto se takový text může právem nazvat těžko pochopitelným, protože jeho náplň je nekonečná.
Z toho se však může právě také poznávat čistá božskost a velká důležitost takových textů, neboť skrývají v sobě nekonečno. Proto nepovažujte také ani snadné texty za snadné, neboť čím se smysl litery vyjadřuje otevřeněji, tím hlubší je smysl duchovně-nebeský, proto ať se však také tyto texty zkoumají co nejpečlivěji i podle smyslu litery, aby se jimi stal duch živý pro hlubiny nebes. – O tomto velmi dobře uvažujte a Kdo je Ten, jenž vám toto skrze sluhu radí! Amen.
<< Home