Sunday, February 25, 2007

Matouš

Matouš. 10.41. „Kdo přijímá proroka, protože je prorok, obdrží odplatu proroka a kdo přijímá spravedlivého, protože je spravedlivý obdrží odplatu spravedlivého.“
Aby se však toto pochopilo v duchu a v pravdě, musí se napřed poznat, kdo je prorokem ve vlastním slova smyslu.
V širším smyslu je prorokem každý člověk, mluví-li k svému bratru anebo ke své sestře kvůli Mé lásce a z ní kvůli proslavení Mého jména, které sluje Ježíš - Ten ukřižovaný. „ Vždyť je přece psáno:
Podá-li někdo ve jménu Mém potřebnému i jen doušek vody, nezůstane mu to bez odplaty.“
V tomto smyslu může být tedy každý člověk prorokem, kdo ho příjme ve jménu Mém,buď duchovně nebo tělesně, nechť obdrží také jako prorok buď duchovní anebo tělesnou odplatu, kdo ho však přijímá duchovně i tělesně, toho odplata bude také duchovní i tělesná, tak jako proroka, který uděloval duchovní i tělesné dary ve jménu Mém. kdo však je vůči proroku skoupý a má ducha kovového, toho odplata bude také taková, jaké bylo přijetí!
Kdo však přijímá proroka ze zištnosti, vzal svou odplatu již na proroku samém a žádné jiné odplaty se mu již nedostane. V užším a vlastním smyslu je však prorokem jen ten, kdo nikoli vlastními ústy, nýbrž z mých úst mluví pouze to Mé. Kdo však tohoto proroka v čemkoli zapírá, nezapírá proroka, nýbrž zapírá Mne; neboť kde je takový prorok, tam není on, nýbrž tam jsem Já.
Kdo tedy přijímá takového vzácnějšího proroka, ten přijímá Mne, jak je napsáno: a ježto, jak je řečeno, odplatou proroka jsem Já Sám, budu jí tomu, kdo Mne přijímá v proroku.
Ale ať nikdo nezjednává takového proroka jinak, nežli ve jménu Toho, v Jehož jménu je prorokem. Běda však těm, kteří ho chtějí zkracovat a zištně zaměstnávat, věru, to vše činí mně, nikoli proroku, na ně dopadne málo prorockého požehnání a nakonec je oheň ducha proroka stráví! A tak je tomu také se spravedlivými. Ten pak je spravedlivý, kdo je v pravé lásce ke Mně a z ní k bližšímu v užším smyslu v širším však smyslu jest jim pak každý bratr bratru ve jménu Mém, zvláště pro jméno Mé chudý a pronásledovaný. věru, tvá nespravedlivost ti bude k vůli přijatému spravedlivému prominuta a jeho odplata bude také odplatou tvou. Běda však, přijal-li jsi spravedlivého ze zištnosti, pravím tobě, budeš počítán mezi loupežníky a vrahy; lépe by bylo pro tebe, kdybys ho nebyl přijal !

Labels: