Sunday, February 18, 2007

Matouš 23,23.:“Nejtěžší v zákoně je spravedlnost, milosrdenství a věrnost.“
Hleďte, toť hlavní uzel, kdo ten rozmotá a jak ? Neboť přesně vzato, spravedlnost a k ní pevně připoutaná věrnost vylučuje veškeré milosrdenství , jelikož jednat spravedlivě neznačí nic jiného, než-li jednat věrně podle zákona: kdežto být milosrdným značí tolik jako někomu zákon prominout. Jak je tedy rozumět? Buďte milosrdní, tak také milosrdenství dojdete? Jak může být někdo milosrdný a spravedlivý? Pravím vám: Není nic lehčího nežli toto! Ať je člověk spravedlivý vůči sobě a milosrdný vůči bratru, pak žije v dokonalém řádu Božím a je dokonale spravedlivý, milosrdný a věrný. Toho je náležitě dbát a živě tomu rozumět.
Lukáš 12.37.: “Blažený služebník, kterého Pán, když přijde,nalezne konat povinnost.“
Je zde otázkou, jakou povinnost? Nic jiného nežli pouze Mou vůli, která záleží jedině a tolik jen v přikázané lásce: čím se pak každý v duchu a ve vší pravdě živě modlí:Buď vůle Tvá !- Pochopte toto pro věčný život !
Matouš 9.17.: “Mladé víno lije se do nových měchů, také se zachovává obé / totiž víno i měch /
Tak může živé slovo vejít také jen do takových srdcí, která se úplně obnovila sebezapíráním. Kdyby se však oznamovalo ve starých nečistoty plných a tím také zpuchřelých srdcích, pak by s nimi učinilo právě to,co dělá mladé víno ve starých slabých měchách, roztrhalo by je totiž a pak se zničí i s nimi. Právě proto se také nemají házet perly sviním. Rovněž tohoto třeba náležitě dbát.