Hle toť onen pravý soudce.Jest jen také zde v této době otázkou:
Čímpak potom přetékají ústa, je-li srdce zcela prázdné pro velkou vlažnost lidí. kteří se dřívějším pilným hřešením stali líní hřešit, neřku-li, aby snad dokonce měli ještě přinášet dobré plody! Praví se také: Podle skutků svých budeš souzen. To je jedno;jakpak dopadne potom soud s těmi, kteří nemají zcela žádných skutků? Já ti pravím:Vše, jak se zdá, na způsob zmíněného fíku, neboť co je mrtvé, je již také souzeno; tu netřeba nic jiného nežli kletby na vyhubení cizopasných rostlin na ušlechtilých ovocných stromech! Rozumíš tomu ? Ó ano ty tomu rozumíš!
Matouš 13.52.: „Každý zákoník /učitel zákona/, vyučený pro Království nebeské, podoben je hospodáři, jenž vynáší ze svého pokladu nové i staré.“ Pročpak? Protože již od věčnosti je to v Mém řádu ustanoveno tak,že se již z každého semene objevuje jak čerstvý plod tak rovněž opět totéž semeno, jaké bylo předtím do země zaseto a bez staršího stromu není nový plod myslitelný:Má-li někde něco vzniknout, musí tu zajisté být základ. Tak je také starší slovo základem ke slovu novějšímu a starší nauka základem pro nauku novou,jako je předchozí život základem pro život nápotomní.Toto tedy pochop: neboť Mé /nové/ slovo bude ve své úplnosti pravdy posuzováno podle toho,zda má pravý starý základ, rozumíš tomu? Ano, tomu musíš především rozumět nejvíce!
Čímpak potom přetékají ústa, je-li srdce zcela prázdné pro velkou vlažnost lidí. kteří se dřívějším pilným hřešením stali líní hřešit, neřku-li, aby snad dokonce měli ještě přinášet dobré plody! Praví se také: Podle skutků svých budeš souzen. To je jedno;jakpak dopadne potom soud s těmi, kteří nemají zcela žádných skutků? Já ti pravím:Vše, jak se zdá, na způsob zmíněného fíku, neboť co je mrtvé, je již také souzeno; tu netřeba nic jiného nežli kletby na vyhubení cizopasných rostlin na ušlechtilých ovocných stromech! Rozumíš tomu ? Ó ano ty tomu rozumíš!
Matouš 13.52.: „Každý zákoník /učitel zákona/, vyučený pro Království nebeské, podoben je hospodáři, jenž vynáší ze svého pokladu nové i staré.“ Pročpak? Protože již od věčnosti je to v Mém řádu ustanoveno tak,že se již z každého semene objevuje jak čerstvý plod tak rovněž opět totéž semeno, jaké bylo předtím do země zaseto a bez staršího stromu není nový plod myslitelný:Má-li někde něco vzniknout, musí tu zajisté být základ. Tak je také starší slovo základem ke slovu novějšímu a starší nauka základem pro nauku novou,jako je předchozí život základem pro život nápotomní.Toto tedy pochop: neboť Mé /nové/ slovo bude ve své úplnosti pravdy posuzováno podle toho,zda má pravý starý základ, rozumíš tomu? Ano, tomu musíš především rozumět nejvíce!
<< Home