Saturday, February 10, 2007

POKRAČOVÁNÍ DÛLEŽITÝCH TEXTÛ.

Tento velmi významný verš se rovněž hodí obzvláště pro tuto dobu, v níž všeliké pokrytectví dosáhlo nejvyššího vrcholu. Někteří běhají do kostelů jen proto, aby byli viděni jako, zbožní lidé a aby nato přišli u toho či onoho duchovního do náležité milosti: jiní zase aby mohli v kostele trochu lenošit! Opět jiní, aby se tu v nějakém kostelním koutě sešli se svými objednanými milovníky a aby se tu vzájemně dorozuměli o té či oné nastávající příležitosti ke hříchu /;opět jiní, aby se, se sousedem anebo se sousedkou vypořádali s lidmi, anebo aby viděli, jakými šaty jsou ten či onen, ta či ona oděni, jiný jde opět kvůli svým pobožnůstkářským příbuzným, aby si tím u nich zjednal náležitou úctu,aby ho pochválili a mnohdy také obdarovali, mnohý jde do kostela proto, aby tím čelil proti leckterému zlému podezření, jež na něm lpí. I ten nejlepší jde do modlitebny jen s poloviční vírou lépe řečeno s pověrou, aby si vyprosil, řidčeji sice ode Mne, za to však od nějakého světce dočasnou výhodu, ale nikdo nejde, aby Mně vzdal úctu! Ano, jsou ještě mnohé jiné ohledy,proč lidé běhají do modliteben, jen Já Sám jsem při tom nejméně důvodem, proč tam lidé běhají; hleď to jsou sami nemytí postitelé, nemající pomazané hlavy! Tak se postí lidé taky jen ze strachu před Římem, ale jen z lásky ke Mně se nepostí nikdo, ani v tom či onom. Nikdo se nechce doopravdy zapírat, aby vzal kříž na svá bedra a následoval Mne, každý se chce jen zdát, ale nikoli opravdu být; proto, ježto tu pro světskou službu stačí přece také zdání, nač tedy obtížné bytí! Nač pomazání hlavy a nač mytí tváře? Vždyť světu stačí zdání! Já jsem přitom beztoho jen nikdo! Avšak přijde pro každého až příliš brzy doba, kdy nemytí a napomádovaní budou jako plevy od pšenice odděleni.Pak ustoupí od nich zdání a ve své nahotě budou vrženi do ohně draka! Pochopte toto dobře !!!