Wednesday, February 21, 2007

Hle, tací hledači pečeně nejsou věru hledači lanýžů, protože předmětem jejich hledání nebyly ještě nikdy lanýže, nýbrž vždy jen pečeně! Nechají-li tě tedy tací sluhové s opovržením na holičkách, pak považ , že Já světem nejopovrhovanější jsem v tobě zasadil lanýže lásky ze Sebe, avšak jsem nepřidal k tomu světské pečeně, proto zanech těchto lovců pečeně a neboj se jich neboť oni se nestarají o lanýže jen o pečeni!
Orlové se však shromažďují, ježto vidí zdechlinu.
Hle, Já jsem světu zdechlinou, neboť svět prchá přede Mnou a nenávidí Mne hůře ještě nežli zdechlinu! Je však nesčíslné množství ptáků na světě a jen velmi málo orlů mezi nimi, avšak nestačí s orly jakož vrána pojídat zdechlinu života, nýbrž ty sám se musíš státi zdechlinou, chceš-li, aby se ti dostalo ze zdechliny životní! Hle kdo se znovu nezrodí ze zdechliny nevejde do života, světu sice zdechlina nesnesitelně páchne, ale ne tak orlům, neboť pro ně je naplněna největší ze všech vůní.