Nebude třeba ani se zmiňovat o tom, kdo se tu raduje aneb je pln lásky a proč? Pro sjednocení nekonečné moudrosti a rovněž nekonečnou láskou, slitováním Božím.
Jelikož nyní jistě rozumíte 8. verši, pak také neméně jistě porozumíte verši devátému, který je jen rozčlánkováním verše předchozího,jakož jest jím též verš 10. a 11. - hleďte. jelikož Suchot značí pokoru a v důsledku jejím z ní lásku, v lásce však přebývá moudrost jako úplně jedno, pak snad přece bude Gilead jakož i Manasse Můj, Gilead, moudrost anebo světlo, kteréž je měnitelné a nestálé a Manasse ono věčně trvající.
Efraim jest moc Mé hlavy a Juda můj kníže.- Hleďte, kdybyste toto brali doslovně, vyšel by z toho největší nesmysl, protože by tím musel David nosit ve své hlavě anebo na své hlavě předně celý židovský prakmen za druhé stejnojmennou zemi a za třetí stejnojmenné město a mimo to by musel být ještě náležitě opatřen válečnou výzbrojí, přesto by však byl takto mocný král David přece poddaným knížete Judy, proto praví:Juda je můj kníže,což značí tolik jako: Juda je můj pán. Nyní již poněkud poznáváte, jaký nesmysl by vyrost z pouhého textu smyslu litery, kdyby tu nesloužil za základ smysl čistě duchovní.
Jelikož nyní jistě rozumíte 8. verši, pak také neméně jistě porozumíte verši devátému, který je jen rozčlánkováním verše předchozího,jakož jest jím též verš 10. a 11. - hleďte. jelikož Suchot značí pokoru a v důsledku jejím z ní lásku, v lásce však přebývá moudrost jako úplně jedno, pak snad přece bude Gilead jakož i Manasse Můj, Gilead, moudrost anebo světlo, kteréž je měnitelné a nestálé a Manasse ono věčně trvající.
Efraim jest moc Mé hlavy a Juda můj kníže.- Hleďte, kdybyste toto brali doslovně, vyšel by z toho největší nesmysl, protože by tím musel David nosit ve své hlavě anebo na své hlavě předně celý židovský prakmen za druhé stejnojmennou zemi a za třetí stejnojmenné město a mimo to by musel být ještě náležitě opatřen válečnou výzbrojí, přesto by však byl takto mocný král David přece poddaným knížete Judy, proto praví:Juda je můj kníže,což značí tolik jako: Juda je můj pán. Nyní již poněkud poznáváte, jaký nesmysl by vyrost z pouhého textu smyslu litery, kdyby tu nesloužil za základ smysl čistě duchovní.
<< Home