Wednesday, March 07, 2007

Nebude třeba ani se zmiňovat o tom, kdo se tu raduje aneb je pln lásky a proč? Pro sjednocení nekonečné moudrosti a rovněž nekonečnou láskou, slitováním Božím.
Jelikož nyní jistě rozumíte 8. verši, pak také neméně jistě porozumíte verši devátému, který je jen rozčlánkováním verše předchozího,jakož jest jím též verš 10. a 11. - hleďte. jelikož Suchot značí pokoru a v důsledku jejím z ní lásku, v lásce však přebývá moudrost jako úplně jedno, pak snad přece bude Gilead jakož i Manasse Můj, Gilead, moudrost anebo světlo, kteréž je měnitelné a nestálé a Manasse ono věčně trvající.
Efraim jest moc Mé hlavy a Juda můj kníže.- Hleďte, kdybyste toto brali doslovně, vyšel by z toho největší nesmysl, protože by tím musel David nosit ve své hlavě anebo na své hlavě předně celý židovský prakmen za druhé stejnojmennou zemi a za třetí stejnojmenné město a mimo to by musel být ještě náležitě opatřen válečnou výzbrojí, přesto by však byl takto mocný král David přece poddaným knížete Judy, proto praví:Juda je můj kníže,což značí tolik jako: Juda je můj pán. Nyní již poněkud poznáváte, jaký nesmysl by vyrost z pouhého textu smyslu litery, kdyby tu nesloužil za základ smysl čistě duchovní.