Tuesday, March 06, 2007

K pochopení těchto veršů třeba především vědět, co se rozumí slovem „David“ v průběhu jeho žalmů- neboť dokud někdo slovem David nevyrozumívá nic jiného nežli krále starověku, který psal žalmy, - dotud nemůže být ani řeči o porozumění těmto textům.
Rozumí-li však někdo podle duchovního smyslu co je tu David, ten také rozumí, co značí Sichem, údolí Suchot, Gilead /Galát/, Manasse, Efraim, Moab a Filišten..
Podíváme se tedy, co se skrývá za slovem David !
Hleďte, Mé milé dítky, za Davidem se neskrývá nic víc a nic méně, nežli Já Sám. Nyní máte již klíč: jak je však rozumět tomu, že David je zároveň člověk, jako každý jiný, jenž se skládá z duše a těla a jak jím mohu být tedy také Já, jelikož přece jen Mnou hřešil ?
Slyšte tedy a uvidíme, jakým způsobem Já a David se stáváme jedno, neboť v těchto verších mluví přece zřejmě David k Bohu a Bůh k Davidovi.
Hleďte a pamatujte nyní dobře: Davidem se rozumí sestupující láska Boží a Bohem nekonečná moudrost Ducha.-Víte-li nyní toto, nebude již zatěžko pochopit, co praví 8. verš žalmu 60.,který zní““Bůh mluví ve Své svatyni,anebo Bůh mluví ve Své lásce a ne ve Své moudrosti, nýbrž moudrost v Jeho Lásce, z čehož se raduji a budu rozdělovat a ne příliš dbát moudrosti, která se rozumí slovem Sichen, ale zato odměřím dobře údolí Suchot anebo pokoru a čistou lásku z ní, z čehož se raduji.“