Sunday, August 06, 2006

Piš: O obsahu 16. a 17. verše 10. kapitoly evangelia Matoušova mluvil jsem již nejednou, nýbrž několikráte v díle Janově Mnou diktovaném.Přesto však všechno podám o tom ještě jedno podrobnější vysvětlení.
Toto jsem řekl apoštolům již tehdy, když jsem je poprvé před sebou vyslal a to bylo již v prvém roce Mého vyučování, kdy lidé ještě celkem málo věděli o Mně Samém. V Galileji věděli sice tu a tam,v Samaří též, ale v krajině jeruzalémské věděli o Mně ještě zcela málo a kdo snad také něco věděl, choval to ze strachu před farizeji co možná v tajnosti u sebe a proto jsem Pravil apoštolům, které jsem na krátkou dobu předeslal:
„Hleďte, posílám vás nyní jako ovce mezi vlky, proto buďte chytří jako hadové, při tom bez falše jako holubice, střeste se určitých vysoce postavených světských lidí, neboť oni to jsou,kteří se budou snažit pokud možno vás zahubit.