Já jsem však pravil: “Tělem ano, ale duchem nejste jako Levi-shora, odkud také Já jsem, nýbrž zdola: proto Mne tedy také nepoznáváte, nýbrž nenávidíte a pronásledujete!“
Z toho bude každému jasno a zejména zdatnému a náležitě zběhlému znalci hebrejského písma,že jsem tyto tři pseudo-evangelistou Matoušem, anebo lépe řečeno vám již známým L‘Rabbasem v Sidonu, napsané vám nápadné verše v 10.kapitole vyslovil právě jen při příležitosti, kterou jsem vám oznámil a doslova způsobem, jak jsem vám je nyní podal, neboť ony verše v překladu,které jste nyní vytkli z onoho evangelisty jako Mému duchu zcela odporující, by samozřejmě přímo zničily Mé hlavní učení o lásce k bližnímu,jakož i zákon Mojžíšův.
Kdo z vás všech, má-li jen jiskérku víry ve Mně a v Mé učení, se může o Mně domýšlet, že bych dnes kladl na srdce ono nejsvětější všem lidem Boha nade všecko milovat a poznávat a svého bližního jako sebe sama a zítra přišel s jiným přikázáním a řekl:“Nenáviďte a pronásledujte se navzájem podle možnosti s mečem v ruce! „Já myslím, že takový učitel z říše barbarů by musel být zřejmě nutně dán do silně zabezpečovacího ústavu, jelikož by takový učitel patřil patrně do blázince a jelikož jsem vám tyto texty vysvětlil v náležitém a pravém duchu,pak zajisté uznáte,že jsem tím ani dost málo neodporoval Své božské moudrosti a že tím také nejsem nějakým potřeštěncem,za jakého mne již tak mnozí spisovatelé nové doby prohlásili, což Mne však nicméně nenaplňuje zlostí proti nim, nýbrž Já jim to odpouštím, protože oni skutečně nevědí,co činí. A tak tedy toto o těchto sporných verších zatím postačí. Amen.
Z toho bude každému jasno a zejména zdatnému a náležitě zběhlému znalci hebrejského písma,že jsem tyto tři pseudo-evangelistou Matoušem, anebo lépe řečeno vám již známým L‘Rabbasem v Sidonu, napsané vám nápadné verše v 10.kapitole vyslovil právě jen při příležitosti, kterou jsem vám oznámil a doslova způsobem, jak jsem vám je nyní podal, neboť ony verše v překladu,které jste nyní vytkli z onoho evangelisty jako Mému duchu zcela odporující, by samozřejmě přímo zničily Mé hlavní učení o lásce k bližnímu,jakož i zákon Mojžíšův.
Kdo z vás všech, má-li jen jiskérku víry ve Mně a v Mé učení, se může o Mně domýšlet, že bych dnes kladl na srdce ono nejsvětější všem lidem Boha nade všecko milovat a poznávat a svého bližního jako sebe sama a zítra přišel s jiným přikázáním a řekl:“Nenáviďte a pronásledujte se navzájem podle možnosti s mečem v ruce! „Já myslím, že takový učitel z říše barbarů by musel být zřejmě nutně dán do silně zabezpečovacího ústavu, jelikož by takový učitel patřil patrně do blázince a jelikož jsem vám tyto texty vysvětlil v náležitém a pravém duchu,pak zajisté uznáte,že jsem tím ani dost málo neodporoval Své božské moudrosti a že tím také nejsem nějakým potřeštěncem,za jakého mne již tak mnozí spisovatelé nové doby prohlásili, což Mne však nicméně nenaplňuje zlostí proti nim, nýbrž Já jim to odpouštím, protože oni skutečně nevědí,co činí. A tak tedy toto o těchto sporných verších zatím postačí. Amen.
<< Home