Sunday, March 25, 2007

2.) Otázka: Je manželský svazek na věky nerozlučitelný ?
Odpověď: Ovšem, byl-li uzavřen z opravdové čisté lásky jak hlavně vzhledem ke mně, tak potom také vzhledem ke vzájemné hodnotě člověka,anebo se aspoň dostatečně takto dokonale projevil; není-li však tomu tak, pak to,co se nazývá sňatkem, nemá pro sebe žádného jména a zcela žádné ceny, ale zato často tím silnější a větší pro peklo.
Rozuměj tomu každý !

3.) Otázka : Pravím-li: Já vcházím do sebe, budu se zpytovat, vchází tu duch do duše, anebo duše do ducha? Zpytuje tu duše ducha anebo duch duši ? Neboť nemůže vejít duše do duše a duch do ducha. Kdo je tedy to „já“ a kdo „sebe“?
Odpověď: Já ti však pravím, že zde není to, ani ono: neboť vcházením do sebe se rozumí jen to, že tu duch anebo láska stáhne svou svobodnou vůli a zaměří ji jedině na to, co je vůlí Mou; propustí-li však láska všechny uzdy vůli, pak se stává vůle brzy silnější než láska ke mně a táhne pak tuto lásku navenek, oslabuje ji a tedy také samu sebe, jakožto Mou sílu v ní, mající působit navenek v ní.
Vcházení do sebe značí tedy: Záření vůle stáhnout do sebe; a zpytovat se znamená:Láskou ke Mně prohlédat paprsky vůle, zda jsou všechny zaměřeny ke Mně; Hle, tak je tomu !