Thursday, August 10, 2006

Avšak tu jsem se proti němu postavil Já Sám a jak je vám známo, přeměnil jsem ho tak, že již za dva dny poté se stal jedním z Mých nejhorlivějších apoštolů a pro rozšíření Mé nauky, zejména mezi pohany, vykonal větší a rozhodnější věci, nežli všech ostatních 12 apoštolů a jejich mnozí učedníci, kteří se sice odebrali do mnohých ze známých říší Země, ale vykonali málo i ve velké zemi Jutské, kde po dvanáct let po Mně zakládali obce, jako Laodiceje, Sardes, Smyrna a ještě jiné,ale tyto obce se již v krátké době od základních zásad Mého učení vzdálily,že jsem pak nutně musel Janem v jeho Zjeveních označit většinu z nich za zavržitelné.
Sám Petr nežli ještě odešel z Jeruzaléma, kde se zdržoval zejména v domě Lazarově, anebo v domě Nikodémově anebo v domě Josefa Arimatejského, shledal mrtvým konat právě v Jeruzalémě tak zvané církevní shromáždění, v němž dopsal těmto osobám, co by měly dílem ještě Židé a dílem jako křesťané přísně zachovávat, o kterémžto církevním shromáždění se také zcela krátce zmiňuje evangelista Lukáš a které přineslo málo ovoce, pročež při jedné schůzce činil zase Pavel Petrovi zcela ostré výtky, že chtěl být s Židy ještě úplně Židem a že jejich ustanovením, které jsem Já zrušil, přikládal příliš velkou cenu a zatěžoval svědomí Židů, kteří věřili ve Mně, když však byl sám mezi pohany, haněl zvyky a mravy Židů Mnou zrušené a držel s nimi.