Friday, June 23, 2006

Nakonec prý si přeje ďábel - na vrcholku vysoké hory, jejíž jméno evangelium neudává, bezpochyby z toho jednoho důvodu,že tento Sidoňan až příliš málo znal vnitřní Galileu anebo Kanán a vypůjčil si tudíž také horu jménem neznámou,na níž jsem jako vlastník celé nekonečnosti prý stál, abych mu za obdarování říšemi této země, která v celém svém rozsahu je pro Mne úplně nic, vzdal poctu klaněním, načež jsem mu prý pak teprve consilium abeundi? - - - (pozn.odstoupil od Boha??)Ano, na tomto,ale ve vašem evangeliu zcela nepochopeném - vypravování skutečného evangelisty Matouše je ovšem něco :ale toto vypravování není ani dost málo hmotné.
Já jsem se z domu Josefova jako člověk skutečně vzdálil na 40 dní a šel do blízkosti tam,kde konal Jan Křtitel brzy tu a brzy tam v krajině Jordánu svá kázání vyzývající k pokání a připravoval jsem Se také ve své lidské přirozenosti na to, co jsem skutečně brzy potom nastoupil.
Že jsem jako člověk při této příležitosti žil jen zcela střídmě, rozumí se samo sebou, neboť jako tesař jsem nebyl nikdy hýřilem.