Saturday, June 10, 2006

“Proč Mne zvete dobrým, nikdo není dobrý, než jedině Bůh Sám, proto nenazývejte nikoho “otcem mimo vašeho Otce v nebi a nikdo není svatý,nežli jedině váš Bůh Sám.
Co potom soudit o tomto domnělém “zástupci Boha na Zemi, “který se dává titulovat “svatý otec“a “vaše svatost“ a co soudit o onom více od něho vycházejícím posledním a předcházejícím zvláštním soudem, očistci a pekle ?
Pravím vám, právě tolik,jako o jeho svatosti, o jemu podřízených eminencích,o stolici Petrově v Římě, kteréžto město Petra nikdy nevidělo a o částkách snad onoho kříže, na němž jsem byl ukřižován, který se z nejvýš moudrých důvodů na celé Zemi jako pravý, právě již nevyskytuje, jako není pravé roucho které bylo často ukazováno v Trieru v Německu:anebo tělesné pozůstatky tří králů v Kolíně, nebo ony tři železné hřebíky v Miláně, jichž je ve všech římských a řeckých kostelech takový počet, že by se jich mohlo použít k vybudování malé železnice. To další si můžete domyslit sami a Já vám o tom již mnoho více říkat nemusím.Že se dosud našly již více než tři pravé hlavy Jana Křtitele, je vám více méně známo,jakož i to,že v domnělé jeskyni Mého zrození je dosud zkamenělé mléko Mé matky Marie a že se za peníze prodává zbožným poutníkům, vedle mnoha jiných svatých relikvií.
Držte se proto jen evangelisty Jana: neboť toto evangelium, jakož i jeho zjevení,jsou psány jeho rukou,jak je to však s evangeliem Matouše a Lukáše, to jsem vám již ukázal“ po Janovi je ještě nejvíce povšimnutí hodný Marek,neboť co on ve vší stručnosti podává, čerpal většinou ze spisů a učení apoštola Pavla. A to tedy in puncto /v příčině/ onoho nejstrašnějšího posledního soudu,který má přijít na konci všech časů ! Amen.