Saturday, May 20, 2006

Aby se tomu porozumělo,

musí se vědět, o čem je již zmínka v Janovi, že jsem totiž přišel jednou do Nazaretu a učil tam v synagoze a konal velmi mnohá znamení, a když se nad tím i Moji apoštolové a učedníci začali pozastavovat, řekl jsem jim „Nikdo není prorokem ve své vlasti!“ A tak jsem tedy Nazaret opustil a potom jsem se tam již nevrátil.
Moji tak zvaní bratři a sestry byli děti Josefovi z prvého manželství, ale ne děti Marie, jejímž jediným a ne prvým, to jest sice prvým ale jediným synem byl jsem Já.
Sestry však nebyly dcery Josefovy, nýbrž jeho chudé příbuzné a sestrami byly nazývány také proto, že žily a jednaly zcela podle ducha a vůle Josefa jakož i Marie.
Tři z těchto bratří chodili se Mnou, totiž Jakub, Šimon a Jan, dva však zůstali doma a provozovali řemeslo Josefovo dále a ošetřovali Marii až do doby,kdy jsem jí odevzdal Janovi do dalšího ošetřování.