Saturday, April 07, 2007

U Mně se nepořídí

nic s nějakým Deus ex machina (vykouzleným bohem),nýbrž jedině s diligentia (pílí) ducha s vyloučením in robus divinia (v posvátných obřadech) - kde se nedostává této výlučné diligentis (píle) pro všeliké machinis mundi (machinace světské), tam také není nic, anebo jen velmi málo s oním Deus in nobis (Bůh v nás) a proto také právě tak málo s pravým porozuměním starého anebo nově zjeveného slova Božího! - Podobní lidé jsou Mně však také vpravdě nejprotivnější, protože jsou vlažní pro to nejdůležitější a na zaslíbený věčný život se dívají právě tak s takovou důvěrou jako hráč v loterii na svůj los: je-li něco a přijde-li něco dobře: není-li nic a nepřijde nic, pak je také dobře! - Ano věru, u takových to bude zajisté věčně tak dobré, nebude-li s věčným životem nic a také nepřijde-li nic, co by jim mohlo k němu dopomoci.-
Kdo však čte Mé slovo, ať je čte pozorně a dobře v srdci podrží a jedná podle své síly podle slova a ať není pouze jeho marnivým čtenářem nebo posluchačem, nýbrž opravdovým, - živě vřelým uskutečňovatelem, tak bude také sklízet pravé plody, jak jsou přislíbeny ve slově starého i nového Zjevení, ať si však nikdo nemyslí, že Já tomu, kdo s Mou věcí jedná jako s nějakou starou ženskou pří, nebo nanejvýš jako s hloupým šňupcem tabáku, nebo s účtem příštipkáře, budu házet Své Království. Svou milost a Své velké slitování ze záda. Ó nikoli, toho jistě na věky neučiním! - Ať si každý ve své pošetilosti věří, čemu chce: Já však učiním, co Já chci a hloupostí lidí Se věčně nedám mást: neboť Já vás lidi nepotřebuji, ale vy potřebujete Mne! Já však navštívím hloupost lidí soužením a uvidím, jak dlouho Mně budou vzdorovat. Jako jsem však nekonečně dobrý k tomu, kdo mne vážně hledá, právě tak neúprosný jsem zase k tomu, kdo Mne ve Svém srdci vůči světu považuje za něco nemnoho lepšího nežli je šňupec tabáku. Amen ,vpravdě, v pravdě,

Labels: