Tuesday, September 26, 2006

Kdyby se bylo již zůstalo při těchto evangeliích, bylo by tomu ovšem ještě mnohem lépe,nežli je tomu nyní:v těchto evangeliích bylo však příliš málo zázračného, ukrutného a pro lidstvo strašného, proto se později shledalo nutným, dílem u křesťanů židovských, řeckých a římských učiniti již sto let před velkým shromážděním v Niceji mnohé dodatky, zejména ony, které zavání silně zázraky a které mají nesmírně silnou trestně soudnou tvářnost, aby učinili mne, Oblažovatele lidí, Jenž lidem nekladl nic tak důtklivě na srdce, jako lásku a pravdu, právě opakem.
Já jsem nikdy nehorlil proti pravé vědě lidí, nýbrž Sám jsem při mnohých příležitostech poučoval lidi o velmi mnohém, v čem byli dříve v úplné nevědomosti a slepotě, proto Mne tedy také zřejmě podvodní farizeové nanejvýš nenáviděli, neboť jsem poučoval lid ve všem, v čem se farizeové co nejvíce namáhali podle možnosti ohlupovali pro své nevázané cíle a také to přivedli skutečně tak daleko, že kdyby vysoký kněz Ananáš anebo Kaifáš, aby pohnuli lid k větší obětavosti, vyhlásili zuřivým hlasem v chrámu, že v potoku Kydronu nepoteče po tři dny nic jiného nežli krev a že Slunce nebude smět po celý den svítit, lid uvěřil tomuto nesmyslu, zalezl ze samého strachu před tímto trestem do svých nejvnitřnějších částí příbytků a když uplynula doba trestu, šel se pln bázně, úzkosti a chvění podívat na Kedron,zda ještě teče krev a měl-li Kedron svou přirozenou vodu neměl lid nic horlivějšího na práci, než aby přinesl do chrámu těžké oběti a skládal je k nohám kněží.