Friday, August 25, 2006

Já jako Hostitel

jsem tohoto vyzvědače velmi jistě a až příliš brzy poznal, jinými slovy: Já jsem pokrytecké farizejství až příliš brzy prohlédl až do jeho nejvnitřnějšího špatného kořene a při každé příležitosti, kde se chtělo vplížit k Mé hostině, dal jsem je rychle uchopit a vyhodit do nejzadnější temnoty vlastní noci jeho srdce.
Tento obraz se vztahuje hlavně na zničení Jeruzaléma a zapuzení Židů mezi všechny národy Země, kde do této chvíle nemají zaprvé vlastní země, vlastního krále a tím také domova a všude, kdekoli se zdržují, jsou pronásledováni a opovrhováni, tito Židé představují tedy vesměs onoho člověka, který se objevil na Mé hostině a nebyl oděn rouchem svatebním, a za druhé ten jenž byl v podobenství vystrčen do nejzadnější temnoty, v níž se stále ještě až do této chvíle nachází, předstírá ovšem tu i tam křesťana, aby se při této příležitosti podvolil křesťanům a tak od nich získal hmotně.