Wednesday, December 13, 2006

U Matouše se Ježíš zjevuje jen Magdaléně a druhé Marii, když jsou již na cestě k apoštolům a učedníkům nedaleko hrobu.
U Marka Se nejprve zjevuje Magdaleně a nepraví se, zda Se také zjevil ostatním, nýbrž je to jen neurčitě naznačeno tím,že se praví“nejprve Magdaleně “ a pak má rozumět samo sebou, že “potom ostatním .“
U Lukáše se Kristus ženám vůbec nezjevuje a Petr spěchá teprve po této zprávě ke hrobu bez Jana.
U Jana přichází dokonce jen Magdalena sama k učedníkům a praví jim že kámen je odvalen a když se Petr a Jan vrací tu Se teprve zjeví Pán jedině a zapovídá dotěravé dotyk a o žádné jiné se tu nikde nemluví.
Jako vše dřívější má tak vše zvláště vnitřní jedině duchovní důvod.Co se týče historické skutečnosti, viděly Ježíše vlastně nejprve jen Magdalena a pak také Maria, Jana,a to Magdalena nejdříve, při čemž se pak chtěla ihned na Něho vrhnout,ale byla odmítnuta. Teprve poté ho spatřila také Maria - Jana a pak padla s Magdalenou k Jeho nohám a obě společně jeho nohy objímaly.Marie Jakobova a Salome neviděly sice nic, nýbrž jen pociťovaly blízkost Ducha Páně:ostatní tři nepozorovaly pak ze zjevení Páně nic a cestou se dokonce velmi namáhaly,aby vylíčily oněm dvěma jejich vidění jako pouhé dílo jejich rozpálené obrazotvornosti.