Thursday, August 31, 2006

K jednomu takovému klubu patřil také onen mládenec, který Mně několikráte v Jeruzalémě naslouchal
a pozoroval a který nacházel na mé nauce a Mých skutcích obzvláštní zalíbení a se svými kolegy nechtěl souhlasit v tom, že se všelikými prostředky pokoušeli napodobit také Mé zázraky. Tento jinoch jim to vytýkal a ukazoval jim, že Mé učení a Mé skutky pochází ze zcela jiného ducha nežli učení a skutky hloupých a slepých farizeů. jeho kolegové se mu však vysmáli a při několika příležitostech mu řekli: Není-li tento galilejský divotvůrce pod zvláštní ochranou Římanů, pak neujde pozornosti templářů právě tak, jako bychom jí neušli my, kdybychom neměli Římany a Řeky za své ochránce. A hleďte, tito jinoši dávali si nyní bedlivý pozor na to, až zase přijdu do Jeruzaléma, aby viděli, co se Mi stane při pomstě, kterou Mně templáři přísahali a která jim byla dobře známa. Když jsem v době vám známé přišel do Jeruzaléma, byl tam zrazen a Mým vlastním dopuštěním jat a odevzdán přísným soudcům byl pak také tento klub mládenců třebaže jen z povzdálí přítomen a když tito mládenci zpozorovali,co se Mi stalo,přivedli sem někteří z tohoto klubu také onoho mně oddaného mládence ,který se právě chystal již v sousedním domě ke spánku, aby mu ukázali, jak se na Mně vyplnila jejich předpověď a tvrzení. Když přivedený sem mládenec, který si ve spěchu ovinul kolem těla jen prostěradlo ze své postele,spatřil,co se Mi stalo a přitom se také domníval,že by ho jeho kolegové mohli snad také vydat Židům k potrestání,tu se jim vytrhl a běžel co mu nohy stačily a skryl se před svými kolegy, o nichž se domníval,že jej budou pronásledovat, což však oni pro svou vlastní spásu neučinili a také neměli vůbec v úmyslu učinit.