S dvanáctým rokem
Ježíšovým začínají oba evangelisté spolu opět souhlasit, až na několik méně význačných vedlejších okolností.
Nyní se taž každý! Který z obou těchto evangelistů zůstal tu o sobě při pravdě? A odpověď na to zní:
O sobě žádný, neboť každý podal zprávu o tom, o čem slyšel mluvit. V Jeruzalémě se neodvažoval nikdo z bázně před trestem mluvit o nesmírné ukrutnosti Herodově, v Sidonu a Tyru v tamější Celé Sýrii nenáviděli však Heroda víc než smrt a nezamlčovali ani jeho ukrutnost ani jeho podnět, který ho k ní vedl. Takto byste přišli při přesnějším srovnávacím pročítání obou evangelistů ještě na leckteré velmi značné rozpory a nesrovnalosti, které možno však v jistém stupni nicméně spíše vyrovnat a opravit, nežli židovsky obřezaného a pohansky neobřezaného Ježíše.
Nyní se taž každý! Který z obou těchto evangelistů zůstal tu o sobě při pravdě? A odpověď na to zní:
O sobě žádný, neboť každý podal zprávu o tom, o čem slyšel mluvit. V Jeruzalémě se neodvažoval nikdo z bázně před trestem mluvit o nesmírné ukrutnosti Herodově, v Sidonu a Tyru v tamější Celé Sýrii nenáviděli však Heroda víc než smrt a nezamlčovali ani jeho ukrutnost ani jeho podnět, který ho k ní vedl. Takto byste přišli při přesnějším srovnávacím pročítání obou evangelistů ještě na leckteré velmi značné rozpory a nesrovnalosti, které možno však v jistém stupni nicméně spíše vyrovnat a opravit, nežli židovsky obřezaného a pohansky neobřezaného Ježíše.
<< Home