Podle Lukáše
odpovídá tedy Ježíš obřezaný úplně všem židovským zákonům a zvykům, narodil se v Betlémě v ovčím chlévě a byl pozdraven jen pastýři, návštěvu tří mudrců od východu vůbec neobdržel, nebyl nucen prchati do Egypta, nýbrž mohl se docela pohodlně vrátit do Nazaretu, kde vyčkával docela klidně do dvanáctého roku kdy bez jakéhokoli pronásledování Herodem se mohl odebrati s rodiči do Jeruzaléma.
U Matouše vidíme přicházet Ježíše na svět v řádném domě a tento Ježíš není pozdravován pastýři, zato však třemi mudrci od východu o nichž se Lukášovi v jeho evangeliu ani nezdálo, rovněž také pranic o útěku do Egypta, ani o ukrutném vraždění dětí v Betlémě Herodem a ani o návratu Ježíše z Egypta do Galileje za krále Archelaa, za to se však Matoušovi ani nezdálo o obřezání Ježíšově v chrámu po 8 dnech a o ledasčem jiném, co se tu stalo a tak máte podle spisů těchto obou evangelistů jednoho obřezaného židovského Krista a jednoho neobřezaného pohanského Krista!
U Matouše vidíme přicházet Ježíše na svět v řádném domě a tento Ježíš není pozdravován pastýři, zato však třemi mudrci od východu o nichž se Lukášovi v jeho evangeliu ani nezdálo, rovněž také pranic o útěku do Egypta, ani o ukrutném vraždění dětí v Betlémě Herodem a ani o návratu Ježíše z Egypta do Galileje za krále Archelaa, za to se však Matoušovi ani nezdálo o obřezání Ježíšově v chrámu po 8 dnech a o ledasčem jiném, co se tu stalo a tak máte podle spisů těchto obou evangelistů jednoho obřezaného židovského Krista a jednoho neobřezaného pohanského Krista!
<< Home