Wednesday, November 08, 2006

Nejsou to vaše děti ? Proč jim tedy truchlíce závidíte jejich úděl? - Ó hleďte, nemají před vámi nic nežli větší a často velmi odpovědnou práci, ve všem ostatním však nejsou nic více a nic méně nežli vy moji přátelé, zachovávají-li můj zákon: neboť všichni, které jsem vyvolil, mají stejný zákon a stejnou svobodu jako vy a mohou, chtějí-li proti zákonu jednat a v takovém jednání nalézt přiměřený soud, stejně jako vy: - Mně , pánu, však přísluší zákon jako pro ně - tak i pro vás, jste-li moudří, - úplně zrušit,aby v celé mé velké říši vládla všude velká svoboda, jak u mého dvora, tak také obzvláště u všech moudrých podaných mé velké říše: Proto nezneklidňujte se pro vyvolené:
neboť já, váš pán a král potřebuji také především poddaných, pro něž jsem vlastně vyvolil tyto dvorní sluhy.“