Sunday, January 14, 2007

Rovněž tak máte činiti také vy, a nesnažiti se dříve o moudrost nýbrž o pravou čistou lásku, která odpovídá Mým nohám, a z toho především vaší lásce, jež i ve své největší čistotě přece jen ještě má vždy na sobě něco smyslného,a podobá se tedy nohám na Mně na nichž jedině můžete vejíti k životu.Proto také nemá vám zatím být dovoleno dotknouti se Mé moudrosti, dokud nebyli za klanění se Mně ve vší lásce uchopeny Mé nohy.Řeknete-li však: Pane! jak je tomu potom s dotykem Tomášovým? Tu však pravím.Také on musel své zraky obrátit na rány nohou a rukou, nežli jsem ho vyzval, aby se dotknul mé široké a hluboké rány na prsou. Aby se však tobě, tazateli, stal tvůj vlastní rozpor jasnějším, poukážu ti ještě na jeden důvod, proč jsem řekl napřed Magdaleně: “Nedotýkej se Mně!“a potom však přece dopustil, aby s ostatními objala Mé nohy.
Hle Magdalena byla také smyslně a v žárlivosti do Mne zamilovaná a považovala Mne skutečně za svého jediného vyvoleného milence a měla o Mně mínění, že jsem jen velkým prorokem, má božskost byla jí však ještě cizí: vzhledem k jejímu zamilovanému srdci neztratil tudíž nikdo mým utrpením a Mou smrtí tolik, jako právě ona, ježto ztratila nejen svého velkého Záchrance , Pána, Mistra, nýbrž vážnosti svého srdce též jediného milence:proto také nebyla k utěšení.