Thursday, March 16, 2006

Byl to muž

dokonale znalý zákonů a žil také přísně jako Žid podle zákona mnoho si zakládal na příštím Mesiáši, měl však o Něm jen velmi hmotnou, mezi Židy zcela obvyklou představu.
Ale nicméně si zakládal velice na Ježíšovi, to jest tedy na Mně a považoval Mne za největšího proroka po Eliáši, mnohdy ovšem také za vyššího nežli Eliáš a měl ze Mne převelikou radost. A když jsem přišel k němu, odložil vše stranou a věnoval svůj čas pouze Mně a rozhovořil se velmi rád o prorocích a zejména o Mesiáši, který má přijít, nemohl jen dobře pochopit a plně přijmout, že za oním zaslíbeným Mesiášem bych mohl být Já, jelikož jsem mu byl pozemsky až příliš chudý, pročež mi nejednou nabízel, že Mi dá, jsem-li skutečně Mesiášem a jako takový potřebuji světských statků, úplně k volnému používání veškeré své velké bohatství.